برای پر کردن دندان باید چه کرد

یکی از سوالاتی که برای افراد هنگام پر کردن دندان پیش می آید این است که برای پر کردن دندان باید چه کرد؟  برای درمان پوسیدگی دندان دندانپزشک بخش های پوسیده دندان را بر می دارد و  سپس سوراخی که ایجاد شده است را با مواد مخصوص پر می کند. پوسیدگی دندان یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد را درگیر خود کرده است. روش های مختلفی برای پر کردن و ترمیم دندان وجود دارد که باعث شده است افراد درمورد نحوه ترمیم دندان های خود دچار سردرگمی شوند مزایای پر کردن دندان.

یکی از مشکلات و بیماری های رایج، پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان در همه سنین اتفاق می افتد و مهم ترین عامل از بین رفتن دندان است.  برای پر کردن دندان ابتدا دندانپزشک از روش ترمیمی موقت استفاده می کند و بعد از یک هفته اگر عوارضی دیده نشد، روش ترمیمی دائم  و طولانی مدت را جایگزین می کند.

در پر کردن دندان، دندانپزشک ابتدا میکروب هایی که در ایجاد التهاب در پالپ نقش دارند را از بین می بردو وجود این التهاب ها باعث فشار زیاد به عصب های دندان می شود. یکی از دلایلی که درد دندان شما در شب بیشتر می شود، این است که هنگام خوابیدن و ذراز کشیدن، فشار داخلی ناشی از  پالپ بیشتر می شود و درد دندان شما افزایش پیدا می کند.

مراحل پر کردن دندان

برای پر کردن دندان باید چه کرد؟ ابتدا باید بگوییم، پر کردن دندان یک روش ساده دندانپزشکی است که برای ترمیم پوسیدگی دندان . پر کردن حفرا دندانی استفاده می شود. دندانپزشک در ابتدای کار دندان شما را بی حس می کند تا هیچگونه دردی را احساس نکنید. اطلاع داشتن از مراحل پر کردن دندان باعث کاهش استرس بیمار می شود ویژگی پر کردن دندان.

مرحله اول، دندانپزشک دندان پوسیده شما را بررسی می کند. اگر دندان های پوسیده شما در یک طرف دهان قرار داشته باشد، در یک جلسه توسط دندانپزشک ترمیم می شود. دندانپزشک دندان شما را بررسی می کند و به میزان پوسیدگی دندان از مواد پر کننده خاصی استفاده می کند. در صورت مشخص نبودن میزان پوسیدگی، دندانپزشک به کمک عکس رادیوگرافی، عمق پوسیدگی را تشخیص می دهد.

دندانپزشک دندان شما را بی حس می کند. این بی حسی از اطراف لثه شروع می شود و پر کردن دندان شما بدون درد است. تا  اعمال شدن بی حسی، دندانپزشک دندانی که قرار است از پوسیدگی خالی شده و ترمیم شود را با کمک یک کاور  از سایر دندان های دیگر در داخل دهان جدا می کند.

مرحله بعد نوبت به برداشتن پوسیدگی می رسد. با استفاده از هندپیس پر سرعت، ساختار دندان پوسیده و آسیب دیده تراش داده می شود و حذف می شود. بعد از این مرحله نوبت به تمیز کردن دندان برای قرار دادن مواد پر کننده می رسد. دندانپزشک کامپوزیت را به صورت لایه لایه و با حجم کم بر روی دندان شما قرار می دهد و در هر لایه به طور جداگانه با کمک دستگاهی خاص که طیف نوری مخص دارد، مواد را سفت و محکم می کند.

مرحله آخر پر کردن دندان

بعد از مرحله سفت کردن مواد، دندانپزشک ماده های پر شده ای که سفت شدند را  پالیش می کند تا هیچ لبه تیز و اضافی وجود نداشته باشد. در مرحله آخر دندانپزشک با دقت دندان پر شده شما را بررسی می کند تا مطمئن شود ظاهری کاملا طبیعی دارد مواد پر کننده دندان چیست.

مراقبت های دندان پر شده

مراقبت های دندان پر شده

دندان های خود را به طور مکرر و منظم مسواک بزنید

• از خوردن مواد غذایی سفت و سخت خودداری کنید
  • مصرف قند، شکر و مواد شیرین را کنترل نمایید
  • از خوردن مایعات خیلی داغ و خیلی سرد خودداری نمایید.

What to do to fill a tooth